03.09.2014
İstanbul Barajlarının Doluluk Oeanları Cizelgesi -  

İstanbul Barajlarının...

Hepsini Oku »
03.05.2013
Avrupa Adalet İnsan Hakları nekada uzak bir kelime -  
Hepsini Oku »
03.04.2013
Su gibi aziz ol! -  

Hepsini Oku »
12.12.2012
Deriner Barajı ve HES -

Deriner Barajı ve HES

Hepsini Oku »
29.01.2012
Dünynın ilk 500 firması Fortunenin verileri - Dünyanın en büyü...
Hepsini Oku »
26.01.2012
Dünyayı inşa eden 225 en büyük firma arasında 2011 yılında 31 Türk firması da yer aldı. -  
Hepsini Oku »
28.12.2011
MÜSİAD'dan Fransız firmalara boykot -          
Hepsini Oku »
01.09.2011
Tarihimiz Osmanlı dan sonra unutulan Şehitlerimiz - Hepsini Oku »
01.05.2011
Acentamız olarak Herkese iş imkanı sağlıyoruz - Hepsini Oku »
19.10.2008
Suyun hayatımızdaki önemi - Hepsini Oku »
21.08.2008
Su , insan hayatı için nefesten sonra gelen en önemli öğedir. -
Hepsini Oku »
Ürünler
Ambalaj Matbaa
Ters Osmos Ro Arıtma
Ev Su Arıtma Cihazı
Endüstriyel Arıtma
Endustriyel Su Arıtma
Ambalaj Matbaa

Oluklu Mukavva

Ülkemizde bugün 91 şirket, 114 fabrikada oluklu mukavva üretimi gerçekleştirmektedir.

Oluklu Mukavva, hammaddesi olan kâğıdın yeniden üretilebilen, yeniden kullanılabilen yani geri dönüştürülebilen bir madde olması dolayısıyla çevre uyumu en yüksek olan ambalaj türü diye tanımlanabilir.

Oluklu Mukavva dünyada ilk olarak ABD’de, 1870’lerde kullanılmaya başlanmıştır. 1871 yılında Albert Jones oluklu kâğıt, 1874’de G. Smyth tek yüzlü oluklu mukavva ve yine 1874’te Oliver Long oluklu mukavvayı üretmiş ve patent almıştır. Ülkemizde ise ilk oluklu mukavva fabrikası 1954 yılında SEKA tarafından faaliyete geçirilmiştir. İlk özel sektör oluklu mukavva fabrikası ise 1968 yılında kurulmuştur.

Ülkemizde bugün 91 şirket, 114 fabrikada oluklu mukavva üretimi gerçekleştirmektedir.

Tarımsal ve sınaî ürünlerin maliyetleri üzerinde dikkatlerin yoğunlaştığı ölçüde, oluklu mukavva kullanımı da artacaktır. Çünkü oluklu mukavvadan üretilen ambalaj bir maliyet unsuru değil; maliyet düşürme aracıdır. Büyük emeklerle ortaya çıkan ürünün iyi ambalajlanmadığı için değerini kaybetmesi ve hatta yok olması; iyi tasarlanmış, iyi üretilmiş ve yerinde kullanılmış bir ambalajla ortadan kalkmaktadır.

Dağıtım harcamalarını azaltarak, üretim ile tüketim noktası arasındaki yolda, paketlediği ürün veya ürünleri en iyi biçimde bir arada tutma, koruma, taşıma, tanıtma görevini üstlenen oluklu mukavva ambalajların kullanıldığı alanlar, her geçen gün artmaktadır. Sıvı, katı, taneli, yumuşak, sert, dayanıklı veya hassas tüm ürünler, oluklu mukavva ile güvenli olarak ambalajlanabilmektedir. Her oluklu mukavva kutu, paketlediği ürün özelliklerine uygun olarak tasarlanmakta; dolum koşullarına, palete, istife, depolama ve nakliyeye uygunluğu göz önüne alınarak üretilmektedir. Önceleri, genellikle taşıma ambalajı olarak kullanılırken, bugün satın aldığımız kitap, ayakkabı, hediyelik eşya, sebze meyve gibi pek çok ürünü paketleyen oluklu mukavva; özellikle çevre duyarlılığının arttığı son yıllarda, tanıtım ambalajı, çikolata ambalajı, resim çerçevesi, hediye kutusu, vitrin dekoru olarak, kullanıcıya çok yakın olmayı başarmış bir malzemedir.

FEFCO’nun* 2010 faaliyet raporunda ülkelerin m2 ve ton üretimi aşağıdaki tabloda verilmektedir.

FEFCO Üyesi Ülkelerin Satışları 2011 / 6 (ton)

 

2010

2011

% Değişim 2010/2011

Almanya

1.831.796

1.897.141

3,6

Avusturya

227.482

224.908

-1,1

Belçika

206.376

208.153

0,8

Çek Cumhuriyeti

130.601

143.353

9,7

Danimarka

104.261

100.992

-3,1

Finlandiya

67.736

71.646

5,7

Fransa

1.222.346

1.259.327

3,0

Hırvatistan

47.763

45.482

-4,7

İngiltere

770.470

755.280

-1,9

İspanya

1.097.438

1.126.724

2,7

İsviçre

121.281

127.674

5,3

İtalya

1.691.139

1.696.486

0,3

Macaristan

110.677

108.629

-1,9

Norveç

49.345

47.917

-2,9

Romanya

98.304

119.799

21,9

Slovakya

30.264

28.386

-6,2

Türkiye

568.426

628.629

10,6

Ukrayna

55.209

54.536

-1,2

Toplam

8.430.914

       8.645.062

                   2,5


 

FEFCO Üyesi Ülkelerin Satışları 2011 / 6 (m2)

 

2010

2011

% Değişim 2010/2011

Almanya

3.474.797

3.584.168

3,2

Avusturya

463.770

466.936

0,7

Belçika

388.385

395.549

1,8

Çek Cumhuriyeti

262.247

282.598

7,8

Danimarka

196.718

190.552

-3,1

Finlandiya

137.630

144.326

4,9

Fransa

2.298.850

2.375.827

3,4

Hırvatistan

97.478

95.477

-2,1

İngiltere

1.671.193

1.645.477

-1,5

İspanya

2.018.966

2.046.332

1,4

İsveç

304.846

303.682

-0,4

İsviçre

236.771

244.502

3,3

İtalya

2.926.090

2.940.728

0,5

Macaristan

214.931

213.320

-0,8

Norveç

100.484

97.447

-3

Romanya

208.646

244.757

17,3

Slovakya

58.835

54.039

-8,2

Türkiye

1.062.700

1.190.000

12

Ukrayna

98.674

101.169

2,5

Toplam

16.222.011

16.616.886

2,4


 Tablolar incelendiğinde Türkiye’nin Avrupa’da oluklu mukavva üretiminde 6’ncı sırada olduğu görülmektedir. Yıllık üretim artışında ise (Romanya’nın çok küçük olan üretimi dışarıda tutulduğunda) Türkiye’nin en büyük artış oranına sahip olduğu görülmektedir.

Türkiye’de oluklu mukavva sektörü her yıl Türkiye GSMH’sinin %50’si fazlalığında büyümeye devam etmektedir.

Türkiye’de oluklu mukavvanın hammaddesi olan gerekli kâğıtların üretiminin %70’i geri dönüşümden elde edilen kâğıtlardan sağlanmaktadır. Geri kalan %30 ise ithal edilen kâğıtlardan elde edilmektedir. İthal edilen kâğıtların ise büyük bir kısmı sertifikalı yani orman işletmeciliği yapılan çiftliklerden, ekolojik dengeyi bozmadan belirli prensipler dâhilinde kesilen ağaçlardan elde edilmektedir.  Kesilen ağaçların yerlerine cinsine göre 8 ila 14 yıl sonra erişkinliğe ulaşacak olan yenileri dikilmektedir.  Dolayısıyla Türkiye’de oluklu mukavva üretimi için ağaç kesimi yapılmamaktadır.

Oluklu mukavva sanayicileri arasında beraberlik, dayanışma, bilgi ve deneyim alışverişi, idari, teknik ve bilimsel yardımlaşma sağlamak, amacıyla oluklu mukavva sanayicileri tarafından 1987 yılında Oluklu Mukavva Sanayicileri (Üreticileri) Derneği OMÜD kurulmuştur. OMÜD, çevre dostu, hijyenik, ekonomik, ürünün reklamını görsel olarak en etkili şekilde üzerinde taşıyan, doğal,  gıdayı koruyan ve sürdürülebilir bir ürün olan “oluklu mukavva”nın kullanımını yaygınlaştırıcı ve teşvik edici çalışmalar da yapmaktadır.

Sanayi, teknoloji ve doğanın barışık olduğu yaşanabilir bir gelecek için ambalaj sektörünün en önemli ürünlerinin başında gelmekte olan oluklu mukavva tüketiminin bilinci, çevreye saygı bilincinin gelişimiyle paralel olarak süratle artmaktadır.


Ambalaj Matbaa
OSMANLIDA İLK MATBAA
AMBALAJ MATBAA DÖNÜŞÜMÜ
Ambalaj Tarihçesi


Kampanyalarımızdan haberdar olmak için mail adresinizi girebilirsiniz.

Toplam ziyaretçi sayısı: 396964
Online ziyaretçi sayısı: 33
© Copyright 2006 System is Created by İmpaş Ajans